søndag den 21. oktober 2012

Kornmark, med høst kvinder

 
Trædåse med broderet kornmark
 
Trædåse med stof omkring.
Jeg har malet med tekstil maling på stoffet, og prøvet at ramme kornmarkens farve,
 når den er klar til høst.
 
Dåsen er ret stor.
Her ser man dåsen på lidt afstand, med de 3 første kvinder.

kvinder  der står som nr 2 og 3 på dåsen

Bagsiden af dåsen , hvor stoffet, er syet sammen i hånden.
Låget er malet i samme farve som efterårshimlen.
 
 
Forstørret billede af kvinde med spade

Kvinde med kurv, kurven er broderet i det fri,
 og sat tilbage i kvindens hånd.

Kvinde med aks

Kvindernes hår er broderet med blank marlit tråd.

Kjoler og hatte, forklæder, og kurv
 er broderet i stumpwork teknik.

Kvinde der rykker ukrudt op.
Mellem kvinderne, i bunden af dåsen, er der broderet kornblomster og valmuer.
Alle billederne kan forstørres hvis man klikker på dem .
Nogle kan forstørres 2 gange.
 
 
Her kan man lidt bedre se blomsterne i bunden af dåsen
Men de er flere steder omkring på dåsen..
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. De dåser er helt fantastiske...

    Jeg er og bliver vildt imponeret når jeg ser dit arbejde..

    Håber du får solgt nogle af dem.. du kan jo ikke ligge inde med alt det..
    Lone

    SvarSlet
  2. Tak fordi du er så sød Lone..... Nej jeg skal jo sælge noget på et tidspunkt. men ikke så længe jeg er på efterløn. Når jeg bliver 65 og folkepensionist, må jeg sælge og være på markeder og alt muligt. Så er jeg fri til at prøve.
    Kærlig hilsen Birgit

    PS: det er kun 1 eneste dåse, den er bare så stor, at der er kvinder hele vejen rundt.

    SvarSlet