torsdag den 20. juni 2013

FRA SCRAP BOOKING til BRODERI

 
 
 
 

Fra scrap booking - til broderi

 
 
Mens jeg broderer videre på min Hortensia blomst,
vil jeg vise en ny ide jeg har fået.
 
 
 
Jeg har været på indkøb i Odder by,  sammen med min datter Pia,
som laver de fineste kort, med scrap booking teknik.
Man kan købe alverdens ting, så man kan få kort eller bøger til, at se gamle ud.
Det er en helt ny verden der åbner sig.
---0---
Jeg fandt et lille stempel, med en gade på.
Det stempel så jeg muligheder i.
Man kan forstørre den lille gade, i alle mulige størrelser, som man nu synes.
 
Den lille antikke Maghoni ramme, fandt jeg  i en genbrugsforretning.
Og den lille gade, som jeg forstørrede lidt, passer perfekt til rammen.
 
Nu overfører jeg den på prikkepapir, og så kan den broderes.
På stemplet er det en vinternat med sne.
Det skal prøves.
 

 

 HUSE I ÆSKE

 
Med disse forskellige huse, kan jeg lave en hel by.
 
Man kan sætte husene sammen på alle mulige måder, og gøre dem større
så de passe til de rammer jeg har liggende.
 
Jeg har prøvet, at lægge dem ud som en gade, og kopieret dem.
 
Da husene er løse, kan jeg skifte sammesætningen af gaden ud,
så hvis jeg vil brodere flere  gader, bliver de alligevel forskellige.
 
Husene kan males på stof, eller kun broderes.
Der kan broderes gadelygter, vasketøjs snor, og græs og blomster,
 sammen med husene, så gaden bliver mere levende.
 
 
-o-
 
Tryk på billederne hvis husene skal ses større.
 

 

Men jeg brodere stadig på mit Hortensia broderi.

 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar