lørdag den 2. november 2013

AMERIKANSK " COUNTRY STYLE" HUS ( nummer 1 )

 

 

 
Country style hus
 
 
er nu påbegyndt.
 
 
 
Jeg har broderet tag, omrids af huset, og vinduer og døre.
Gardiner i Stumpwork teknik, er broderet fra siden,
så jeg kunne brodere striber på langs.

 
Jeg plejer at male motivet på stof.
 Dette hus er tegnet, og overført gennem computeren.
 
Når det går igennem printeren, kan der nemt komme
 sort printer sværte, på stoffet, og printeren kan rykke i stoffet,
 så motivet ikke, bliver ud printet trådlige.
 
Det bliver et problem for mig, når jeg skal brodere noget helt lige.
Jeg plejer, at se på trådene, og stikke ned i dem,
 så vindues sprosserne bliver helt lige.
 
Det kan jeg ikke gøre her, fordi stoffet er trukket skævt.
Hvis jeg vil brodere fortov, bliver fliserne skæve.
 
Jeg vil lige tænke over, hvordan jeg redder det.
 
Jeg mangler at brodere markise, fortov, og græskar,
Måske mere, hvis jeg finder på noget nyt, der kan stå omkring huset.
 
 
 
Der er ud printet  3  huse i denne stil...  
   
 "Amerikansk country style".
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Hej Birgit
    Når jeg printer, stryger jeg frysepapir på bagsiden, skærer mit stof ud og printer, så bliver det ikke skævt,
    Hilsen Birgith

    SvarSlet
  2. Tak for dit råd Birgith, det vil jeg prøve, næste gang jeg printer på stof.
    Venlig hilsen fra
    Birgit

    SvarSlet