mandag den 13. januar 2014

FORSØG MED HØNS (det sidste broderiforsøg )


Høns på hørstof.




Her har jeg igen kun broderet konturen af hønsene, 
men trukket tråden tilbage gennem stikkestingene, så konturen ser mere tæt ud.
Træ- busken er broderet med stikkesting i stammen, men kronen er broderet 
med løse, ret store MilleFleur sting.

Konklusion :

Det resultat jeg er kommet frem  til er, at det ikke nødvendigvis ,er det broderi, 
der tager længst tid,eller er mest besværligt, der er det pæneste.

Da det var, Ellen Marie Rodils tegning, jeg faldt for, og gerne ville eksperimentere med,
synes jeg, at hendes tegning kommer bedst til sin ret, i det aller mest enkle broderi.

Det var sjovt at brodere fjerene, og graduere dem i farver, så fjerdragten ikke blev helt ens,
men alle stingene gjorde den enkle streg Ellen Marie havde tegnet, mere tung.
Altså efter min mening.....smag er jo forskellig.

Tryk på billedet, hvis hønsene skal ses tydeligere.
Scroll ned af siden, hvis du vil sammenligne med de andre broderede høns,
 med flere fjer på    :o)


Jeg overvejede at montere disse høns på låget af en æske,
men da hør stoffet er helt hvidt, er den nok for sart.
Hvis æsken skal stå fremme, kommer der hurtigt støv på det hvide stof.
Jeg putter dem i en ramme og forærer dem væk.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar