mandag den 7. april 2014

HVORDAN


HVORDAN


laver man et vindue, som man kan se igennem ?


Det kan sikkert gøres på flere måder,
men jeg har valgt denne måde.

Jeg har overført mit vindue til stoffet, med en prikning.
Da jeg begyndte at brodere, kunne jeg se,
 at jeg ikke havde fået lagt vinduet helt trådlige,på stoffet.
Så jeg begyndte at brodere efter trådene i stoffet, i stedet for prikningen.

For at få sprosserne helt lige trak jeg forsigtigt en tråd ud hvor 
vindues sprosserne skulle være.
Nu har jeg dem at brodere efter.

Jeg har lagt det hvide stof oven på min lyskasse,
 derfor ser stoffet gult ud, men der er bare så man bedre kan se,
 at der er trukket en tråd ud.





Her har jeg klippet en firkant ud i vinduet.
Med en spids saks klipper jeg en vinkel ind i hjørnet, 
og bukker stoffet om på bagsiden af stoffet, så jeg 
Nu kan begynde at brodere sprosserne inde i vinduet, 
med kontursting underst, og fladsyning over,
også kaldet fransk broderi.

Jeg er selv spændt på om jeg kan udføre det, så det bliver pænt. 
Stoffet er jo ikke så nemt at styre, når der er klippet i det.
især ikke den midterste tynde sprosse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar