mandag den 12. maj 2014

FRANSK BRODERI



Fransk broderipå vinduesramme



Jeg er nu ved at brodere fladsyning over kontursting.
Når man gør det , hedder det fransk broderi.
Fransk broderi broderes altid i 2 lag.
Hvis der i en opskrift står, at noget er broderet 
med, " fransk broderi",
 menes der altid, at der er broderes kontursting,
 eller tungesting indenunder,og fladsyning ovenover.

Da jeg malede dette motiv, var jeg ikke sikker på,
 hvordan det skulle bruges, eller om det skulle bruges.
Men da vinduet i 2 lag er for tidskrævende ,
at bruge til undervisning i en weekend, 
måtte jeg lave et nemmere vindue.

Jeg kan se, at jeg er kommet til at gnide lidt tekstil maling,
 ud på stoffet uden for vinduet.
Jeg ved ikke lige hvordan jeg redder det, for det kan ikke gå af.
Jeg ser om jeg kan få en ide til, at kamuflere det.
.....o.....
Tryk på billedet hvis stingene ønskes forstørret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar