mandag den 27. oktober 2014

BRODEREDE ARMBÅND



Armbånd




 Med broderede  skaktern, og en fugl.
Fuglen er broderet oven på veledon.
Så den blev ophøjet over det flade broderi.
Den har en løs vinge, som er broderet med tungesting.
En Stumpwork vinge



Armbånd med en gade, først med tekstilmaling, 
dernæst med håndbroderi på vinduer, huse og træer.

.........o........


Jeg må en gang imellem skrive at det er håndbroderi,
da der var en del besøgende på GL. Estrup,
 der troede at det var maskinbroderi.
 Eller at jeg syede ekstra stof på broderierne,
 som nederdel, kjole, og sjal.
Men det der ligner stof, er små broderede tungesting,
 der er bare så mange af dem, at de ligner stof på nederdelen.
Det er små sting.


.


Armbånd med en gade, først med tekstilmaling, 
dernæst med håndbroderi på vinduer, huse og træer



En lille mariehøne, kravler hen over dette armbånd.
.....o.....

I morgen skal jeg male huse på stof....det bliver sjovt.

Det er til undervisning i efteråret i Nr. Snede.
Jeg laver en opskrift mens jeg arbejder,  så
er det nemmere at huske , hvad der skal videre gives til eleverne.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar