søndag den 1. februar 2015

LILLE BITTE HUS





LILLE BITTE HUS
i typisk Dansk stil.



 Engang ejede jeg et hus næsten magen til dette.
Det var vildt hyggeligt, med stuk på loftet, 
og gamle egeplanker på gulvene.
Tiden går og livet ændrer sig, 
vi har ikke brug for, så meget plads mere..

Jeg synes stadig, at disse gamle
 typisk Danske huse er smukke.

Dette hus er malet på stof, og det  
er broderet, med meget små sting.

Huset er kun lavet, fordi jeg manglede,
 at have noget i hænderne en aften.

 Jeg er i gang med et større projekt, men jeg havde glemt,
 at vælge farver i dagslys.
Man skal aldrig vælge farver i elektrisk lys. 
Tråden ser helt anderledes ud i dagslys,
 og den man troede havde lilla nuance, er i virkeligheden brun.
En forkert farve, kan ødelægge et broderi, 
så man kan spilde mange timer, ved ikke,
 at vælge tråd i dagslys......derfor broderede jeg huset,
 for uvirksomme hænder.... det er jeg ikke noget,
 jeg bryder mig om.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar