tirsdag den 10. februar 2015

VINTERFERIE aktivitet med børnebørn




VINTERFERIE AKTIVITET


Med de 3  ældste, af mine pige børnebørn.




Jeg har 11 børnebørn, men kun 4 af dem er piger.

Jeg ville gerne lære dem, at male på stof,
 for det kan bruges til, så mange ting.

De havde aldrig prøvet det før
De er 15 år. 14 år og 10 år.


De lavede hovedpudebetræk til,
 når de skal på sommerlejr næste år.
På sådan en lejr, er der mange piger der sover i telt. 
Laver bål, og spiser mad ude....og det er rart,
 at kunne finde sin pude, mellem alle de andres,
 når det er sengetid.

.....o.....


Rosa på 10 år ville gerne have et motiv på,
 bagsiden af hendes hovedpude.

Hun skar dette motiv ud i plast, og blandede
tekstil farver, til de havde den farve hun ønskede.
Med små skumgummi dutter, overførte hun nu,
 malingen,  til motivet på hovedpuden.



Jeg synes at de alle 3 var meget dygtige,
jeg er selvfølgelig meget stolt af dem.



2 kommentarer:

  1. Så fine pudebetræk..... og det er så dejligt at have noget med sine børnebørn, det elsker jeg også. Kærlig hilsen fra kusine Laila.

    SvarSlet
  2. Tak for din hilsen Laila, ja det er hyggeligt at lave noget sammen med børnebørnene. Jeg vil jo gerne lære dem noget, som de kan få glæde af hele livet.... for det er en stor glæde at kunne fremskabe noget smukt, med sine hænder.....kærlig hilsen kusine Birgit

    SvarSlet