fredag den 9. oktober 2015

DE TRE HUSE



TRE HUSE




Det går langsomt fremad.


Ind imellem broderiet, laver jeg julegaver, 
men selv om jeg ikke gjorde det,
 er broderi et meget langsomt håndværk.

Jeg synes at det er det bedste håndværk i verden.

Lige nu sidder jeg og fordyber mig i farverne, 
og hvordan de spiller op mod hinanden.
Jeg kan se, at jeg skal have en lysere grøn i det grønne tag.
 så der kan komme mere farvespil.

Der er små altankasser under vinduerne, 
og jeg vil vurderer om de altankasser,
 skal broderes i Stumpwork teknik, 
eller med Fransk broderi.

Husene er jo ret små, så måske vil altankasser
 der står ud fra stoffet, blive for voldsomme.

Hus muren foran det første hus, 
om jeg gerne ville have til at stå, så det så ud som om,
 der var afstand ind til huset, har jeg broderet,
 som om muren er bygget op af kampesten.
Det gør den lidt tykkere, så jeg fravalgte at bruge veledon.


Der er andre ting jeg skal tage stilling til.
Skal der være græs og blomster mellem husene, 
og træer i baggrunden, eller skakterne forneden, 
eller skal de bare stå helt enkle, som de er ?

Når jeg får stoffet lagt i eddike, 
så den blå prikkefarve forsvinder, 
og broderiet bliver presset,  kan jeg bedre vurdere det.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar