lørdag den 16. juli 2016

ENKELT BRODERI / SVÆRERE BRODERI




KO PÅ  LÅGET AF ÆSKE.





Når man har lært at brodere,
 og elsker det, 
er der så mange muligheder.

Denne ko er først printet på stof, med sort tekstilmaling, 
og derefter broderet rundt om, med kontursting.

Jeg har lavet lidt græs i bunden med y- sting,
 og kløver blomster med franske knuder.


Jeg synes selv, at den blev enkel og sjov.
Jeg har givet den væk.



VINTER LANDSKAB MED HUSE


Dette er et af de broderier, som er gamle, men som jeg ikke,
 er blevet træt af.
Jeg er glad for, at jeg ramte lige de farver, som jeg ønskede,
 da jeg skulle blande tekstilmalingen, til husene, 
og at nattehimlen  kom til at se ægte ud.

Der ud over, har jeg prøvet at brodere, 
så husene og vinduerne og de små cykler op af hækkene,
 fik et varmt og hyggeligt udtryk, 
selv om der er vinter på billedet.

Jeg havde ikke prøvet at brodere cykler før,
 så jeg måtte selv finde en måde ,at få den tynde ståltråd, 
og den bløde tråd, til,  at ligne en cykel.

Tryk på billedet, for at se cyklerne tydeligere.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar