lørdag den 3. juni 2017

SJALER



KVINDER MED SJAL



Mit ældre broderi med kvinden der står ved træet, 
og ser ud over søen.
 Vandet er tekstilmaling, ellers er alt broderet.
Hendes nederdel og sjal er broderet med ene tungesting.
indtil der var broderet så meget,
 at det kunne nå rundt om hende.


Et strikket sjal, som jeg broderede et helt enkelt motiv på.
Med uld garn.

Tættere på.


Et råhvidt sjal, med en masse blomster ranker på,
og mange små blomster.




Nærbillede af spidsen af sjalet.


Svampe broderet i stumpwork teknik



På dette sjaet er der også brugt tekstilmaling. 
De tre huse er trykt på stoffet, hvorefter
jeg broderede vinduer og træer, og virkelig mange blade.

Tættere på

forfra, ses broderiet næsten ikke.


Dette er en stole, hvorpå jeg broderede en 
middelalder landsby.


Stoffet jeg broderede på var fleece stof....en dum ide.
Stoffet er ujævnt at brodere på.

Mørkeblåt uldstof.
Jeg broderede en dørbaldakin fra marienborg,
 i spidsen af sjalet.
Jeg fandt billedet i en gammel bog.



Tættere på.




Min svigerdatter bære et sjal,
hvorpå jeg har broderet et keltisk ornament.
Ornamentet var 6+6 mm da jeg fandt det.
så det er forstørret ret meget op.

 det keltiske ornament tæt på




Dette sjal er broderet på gammelrosa stof, 
med fransk broderi, og fladsyning.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar